مجله درمان زخم

ارائه مطالبی در خصوص درمان انواع زخم

مجله درمان زخم

ارائه مطالبی در خصوص درمان انواع زخم

  • ۰
  • ۰

درمان زخم بستر به روش وکیوم تراپی


با استفاده از مواد تماسی پر کننده زخم ( فوم ، گاز پانسمان ، یا فاضلاب ) ، فشار منفی به طور مستقیم بر روی بس‌تر زخم با استفاده از یک پمپ الکتریکی، باتری ، یا مکانیکی دستی اعمال می‌شود . آب‌بندی خلا airtight برای دستیابی به این هدف مورد نیاز است . سطح فشار منفی که به زخم منتقل می‌شود ممکن است وابسته به تولید کننده ، نوع زخم و پرکننده زخم باشد . تحقیقات اولیه انجام‌شده توسط Morykwas و همکاران ، جریان خون بهبود یافته را با فشار منفی در سطوح بالاتر نشان دادند . این موضوع هم در مطالعات بعدی supported۱۱ و هم disputed۱۲ بوده‌است .

مزایای استفاده از NPWT شامل بهبود بهبود یافته، ۱۳ - ۱۵ مدیریت exudate ، ۱۴ ، ۱۵ ، کاهش تعویض پانسمان در مقایسه با لباس‌های دیگر ، ۱۶ کاهش زمان پرستاری ، ۱۷ کاهش هزینه‌ها ، ۱۳ و بهبود کیفیت زندگی است. تصور می‌شود که بهبود بهبود زخم بستر با ارائه یک محیط مرطوب ، حذف سیال میان بافتی ، حذف exudate و در نتیجه rebalance اختلال cytological ، ۱۴ ، ۱۵ ، افزایش تشکیل بافت granulation از طریق استرس مکانیکی ، ۸ ، ۱۵ و ترویج angiogenesis۱۴ و افزایش perfusion بافت کمک می‌شود . ۱۴ ، ۱۵ ، ۱۸ دیگر گزارش کرده‌اند که نوسانات در جریان خون با توجه به فاصله از لبه زخم و سطح فشار منفی اعمال‌شده به زخم را گزارش کرده‌اند . ۱۱ ، ۱۹ ، ۲۰ ممکن است یک یافته مفید باشد برای در نظر گرفتن زمان استفاده از NPWT بر روی زخم‌ها با vascularity در خطر افتاده ، مانند بیماران مبتلا به دیابت مبتلا به دیابت یا بیماری شریانی که در آن احتیاط ممکن است مورد نیاز باشد اگر reperfusion کاهش یابد . ۲۰ ادعاها توسط Morykwas و al۸ کاهش در شمارش باکتری‌ها بیشتر از طریق تحقیق مورد حمایت قرار نگرفته است . ۱۴ ، ۱۵ زمانی که می ‌توان از آن استفاده کرد ؟

NPWT برای استفاده در همه جا مناسب است ( از جمله زخم بسته یا زخم پیوند خورده ) و نیاز به احتیاط در others۲۱ ، ۲۲ ( جدول ۱ ) دارد . شواهدی از NPWT وجود دارد که با تاثیر بالینی خوب در انواع مختلفی از زخم‌ها و وضعیت‌های بالینی مورد استفاده قرار می‌گیرد .


کلینیک زخم پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی