مجله درمان زخم

ارائه مطالبی در خصوص درمان انواع زخم

مجله درمان زخم

ارائه مطالبی در خصوص درمان انواع زخم

  • ۰
  • ۰

مراحل ترمیم زخم

مراحل درمان زخم به روش سازمان دهی شده ادامه می‌یابد و از چهار فرآیند پیروی می‌کند : hemostasis ، تورم ، تکثیر و بلوغ . اگر چه مراحل درمان زخم خطی هستند ، زخم‌ها می‌توانند بسته به شرایط بیمار داخلی و خارجی ، به عقب یا جلو پیشرفت کنند . چهار مرحله درمان زخم عبارتند از: hemostasis فاز hemostasis ، فرآیندی است که به وسیله لخته شدن بسته می‌شود . خون وقتی شروع می‌شود که خون از بدن بیرون می‌زند . اولین مرحله of زمانی است که رگ‌های خونی منقبض می‌شوند تا جریان خون را محدود کنند . سپس پلاکت به هم می‌چسبند تا شکاف موجود در دیواره رگ خونی را مسدود کنند . در نهایت ، انعقاد خون اتفاق می‌افتد و the صفحه را با رشته‌هایی از fibrin که شبیه به یک عامل پیوند مولکولی هستند تقویت می‌کند . مرحله hemostasis التیام زخم بسیار سریع اتفاق می‌افتد . پلاکت‌ها در عرض چند ثانیه از گسیختگی یک دیواره اپی تلیال vessel's خون به سطح اندوتلیوم می‌چسبند . بعد از آن ، اولین رشته‌های fibrin در حدود شصت ثانیه به هم می‌رسند . همانطور که شبکه fibrin شروع می‌شود ، خون از مایع به ژل از طریق pro و عرضه پروترومبین به دست آمده‌است . تشکیل لخته خونی یا لخته خون را نگه می‌دارد و سلول‌های خونی که در ناحیه زخم به دام می‌افتند را نگه می‌دارد . The به طور کلی در مراحل درمان زخم مهم است اما اگر از دیواره کشتی جدا شود و از طریق سیستم گردش خون عبور کند ، احتمالا ً باعث سکته ، embolism ریوی و یا حمله قلبی می‌شود .
التهاب فاز التهاب دومین مرحله درمان زخم است و درست پس از جراحت آغاز می‌شود که رگه‌ای خونی آسیب‌دیده transudate ( ساخته‌شده از آب ، نمک و پروتیین ) باعث ورم موضعی شوند . التهاب هر دو کنترل خونریزی را کنترل می‌کند و از عفونت جلوگیری می‌کند . روغن مایع به سلول‌های ترمیم و ترمیم اجازه می‌دهد تا به محل زخم بروند . در طول مرحله التهابی ، سلول‌های آسیب‌دیده ، پاتوژن ها و باکتری‌ها از ناحیه زخم برداشته می‌شوند . این سلول‌های خونی سفید ، عوامل رشد ، مواد غذایی و آنزیم ، تورم ، گرما ، درد و قرمزی را که عموما ً در طول این مرحله التیام زخم دیده می‌شوند ، ایجاد می‌کنند . التهاب بخش طبیعی فرآیند التیام زخم است و تنها در صورتی مشکل است که طولانی یا افراطی باشد.
فاز proliferative مرحله proliferative ترمیم زخم زمانی است که زخم با بافت جدید ساخته‌شده از کلاژن و ماتریکس خارج سلولی بازسازی می‌شود . در فاز proliferative ، قراردادهای زخم به عنوان بافت‌های جدید ساخته می‌شوند . علاوه بر این ، یک شبکه جدید از رگ‌های خونی باید ساخته شود به طوری که بافت granulation می‌تواند سالم باشد و اکسیژن و مواد مغذی کافی دریافت کند . Myofibroblasts باعث ایجاد منقبض شدن لبه‌های زخم شده و با استفاده از مکانیزمی شبیه به سلول‌های ماهیچه‌ای هموار ، آن‌ها را کنار هم قرار می‌دهند . در مراحل سالم التیام زخم ، بافت granulation صورتی یا سرخ و در بافت ناهموار است . علاوه بر این ، بافت granulation سالم به راحتی خونریزی نمی‌کند . بافت granulation سیاه می‌تواند نشانه‌ای از عفونت ، ایسکمی ، یا perfusion فقیر باشد . در مرحله نهایی مرحله proliferative ترمیم زخم ، سلول‌های اپی تلیال دچار آسیب می‌شوند . مهم است به یاد داشته باشید که زمانی که زخم‌ها مرطوب و مرطوب نگه‌داشته می‌شوند ، epithelialization سریع‌تر اتفاق می‌افتد . به طور کلی ، هنگامی که occlusive یا semiocclusive در عرض ۴۸ ساعت پس از آسیب اعمال می‌شوند ، رطوبت بافت را برای بهینه‌سازی epithelialization حفظ خواهند کرد .
فاز بلوغ زمانی است که کلاژن از نوع ۳ تغییر شکل می‌گیرد تا I و زخم به طور کامل بسته شوند. سلول‌هایی که برای ترمیم زخم مورد استفاده قرار گرفته بودند اما دیگر مورد نیاز نیستند ، از طریق آپوپتوز و یا مرگ برنامه‌ریزی‌شده سلول منتقل می‌شوند . زمانی که کلاژن در طول فاز proliferative قرار می‌گیرد ، it می‌شود و زخم نیز ضخیم است . در طول مرحله بلوغ ، کلاژن در امتداد خطوط تنش تراز شده و آب reabsorbed است ، بنابراین فیبرهای کلاژن می‌تواند به هم نزدیک‌تر و پیوند متقاطع داشته باشد . ،

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی