مجله درمان زخم

ارائه مطالبی در خصوص درمان انواع زخم

مجله درمان زخم

ارائه مطالبی در خصوص درمان انواع زخم

  • ۰
  • ۰

انواع روشهای دبریدمان


debridement مکانیکی debridement یک نوع nonselective از debridement است که به این معنی است که هر دو بافت devitalized و خاک و هم بافت ماندگار را از بین خواهد برد . آن معمولا ً با استفاده از نیروی مکانیکی انجام می‌شود : wet خشک ، pulsatile lavage ، یا آبیاری زخم .
آلوئه ورا برای هر دو زخم‌های حاد و مزمن همراه با مقادیر زیاد از بافت necrotic ، صرف‌نظر از وجود یک عفونت فعال ، نشان داده می‌شود .
The شامل ، بسته به نوع of مکانیکی مورد استفاده ، حضور بافت granulation در مقدار بیشتری نسبت به بافت devitalized ، ناتوانی در کنترل درد ، بیماران با perfusion ضعیف ، و یک eschar سالم بدون هیچ مدرک بالینی gross از عفونت زیرین .
رفتن به : مشکلات مربوط به نوع of که انتخاب شده‌اند ، عوارض ناشی از سوزش موضعی تا خونریزی شدید است .
جراحی پلاستیک و debridement مکانیکی ، ریسک بالاتری برای خونریزی و همراه با درده‌ای مربوط به رویه‌ای خواهند داشت .
جراحی ای که در اتاق عمل انجام شد باید علت شیوع و مرگ و میر ناشی از بی‌هوشی استفاده شود . مطالعه‌ای توسط جی . Shiffman و همکاران ، مرگ و میر عامل را به ۲ درصد با میزان مرگ و میر بلندمدت و همچنین ۶۸ درصد بعد از debridement نشان داده‌اند .
اهمیت بالینی اهمیت بالینی زخم زخم و زخم با بافت necrotic ، صرف‌نظر از وضعیت عفونت ، نمی‌توان اغراق کرد و نباید دست‌کم گرفته شود . دبریدمان  برای اغلب زخم‌ها به عنوان یک استاندارد در روش مدیریت زخم محسوب می‌شود . آلوئه ورا مزایای حذف بافت necrotic و باکتری و سلول‌های senescent و نیز فعالیت تحریک‌کننده عوامل رشد را فراهم می‌کند . نشان‌داده شده‌است که debridement جراحی شارپ زمان مناسب مراحل درمان زخم را با فراهم کردن ضربه روحی اولیه که در مرحله hemostasis ترمیم زخم دیده می‌شود ، تنظیم می‌کند . نشان‌داده شده‌است که Angiogenesis توسط جراحی پلاستیک شدید تحریک شده‌است .
البته ، همه اشکال of تاثیر یکسانی روی زخم یا زخم ندارند ، چرا که شیوه عمل متفاوت است ؛ با این حال ، یا جراحی پلاستیک شدید یا nonsurgical debridement برای زخم reepithelialization اساسی است .
یک مفهوم انتقادی از debridement ، eschar خشک مانند زخم فشار unstageable با هیچ نشانه‌ای از عفونت نیست ، که در آن debridement همیشه نشان داده نمی‌شود چون the خشک به عنوان پوشش بیولوژیکی عمل می‌کند .
حالت of باید متناسب با ارائه زخم خاص در نظر گرفته شود که عواملی از قبیل comorbidities ، گزینه‌های پایین‌تر ریسک پایین‌تر ، و آسایش و امیال patient's را در نظر می‌گیرد .


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی